Heft Reng Site

  • Ana Sayfa
Günler
edebiyat hayata dair şiir

Günler

H
Heft Reng
Devamini oku →
Memleket Nere Hemşerim
Duygular Düz yazı İnsana Dair şiir

Memleket Nere Hemşerim

H
Taze kalem
Devamini oku →
Düşünce çöplüğüm
şiir

Düşünce çöplüğüm

H
Moon
Devamini oku →
← Daha eski

Heft Reng Site

Hayata Dair

Etiketler

Acı aile Anılar aşk Aşka Dair deneme Duygular düşünce Düz yazı edebiyat Hakikat hayata dair Hikaye İhtimal inanç insan İnsana Dair Kısa Yazılar Kitap incelenmesi Korku Özgürlük Sevgi Sizden Gelenler Suzan Suzi Şairden Şiirler şiir Tourette Sendromu Tüm Yazılar Umuda Dair Umut ve acının mücadelesi yaşam

Arsiv

Günler

H
Heftreng
schedule5 xul
4002844586442527011
Günler
https://bende-varim.blogspot.com/2022/02/gunler.html
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjdFoiALt1bIAaV9zo1oaWEDEog5OdnB0Kp2qRldRvcQJrsSViVDFmP6OZ-Tp9wyI2mrxUSi3TQ2Fy3HLa1bxYNsE4d8uztJgaz8FZayWtXWFvQRu0cgiayI0zJL2gccHX276KZ1pflJRfA/s1600/1644752296236368-0.png
Heft Reng

Günler geçsin ya da haftalar, aylar 
 Yalnızca bitsin şu kara günler

Doğan güneş aydınlığı versin yüreğime
Batan ay alsın tüm karanlığı hapsetsin boşluğuna

Bir çiçek açsın mis kokulu
Birde yağmur yağsın can suyu

Gökyüzüne çizilmiş bir gökkuşağı
Hayallerin tozpembe kaydırağı

Sonunda bir küp mutluluk
İçimde ulaşamayacağım huzursuzluk

Ah gece ,ah gökyüzü 
Mavinde ayrı bir hasret
Siyahında ayrı bir keder

Ah şu geçip giden günler 
Hoscakalın yüreğinde daima umut besleyenler.

                                                           🖋 K.E.

Şîrove

0
chat_bubble_outline'+t('prof.noComments')+'
person
info yan
Bar dibe...

Nivîsên Pêşniyarkirî

Bar dibe...

Memleket Nere Hemşerim

H
Heftreng
schedule5 xul
111706915448789627
Memleket Nere Hemşerim
https://bende-varim.blogspot.com/2021/07/memleket-nere-hemserim.html
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjq_2x0UbLkCgdKwOPdLjZBzv-FPmL59nK6JKSw4MtOT9n9s_kHKmYbMf02jfqafgntEp4yOBeDgoFE7G5oHCsBn0cG1EzcZG51yyT1CtBHGatJEbDznC6CG5GRWW6iajWteYe8mUOwLLal/s320/389-mj-1040-kut-eye.jpg
Taze kalem

  







 İnsan nerelidir sence? Neresidir vatanım diyip hayalinde büyüttüğü topraklar






Doğduğu yer mi? Yoksa doyduğu yer mi? Nüfus cüzdanında kütük diye yazan köy mü? Sahi gitmese de görmese de sırf dededen kalma bir yer var diye o köy bizim köy müdür? İnsan kültürünü, huyunu, suyunu kaybettiği bir yere ait olsa ne olur ki zaten?    Anasının atasının olduğu yer mi yoksa ölüp kabre girdiği yer mi? 

  Nefes aldığı yer midir vatan yoksa nefesin kesildiği yer mi? Kalbin sevgiyle dolduğu yer mi yoksa kalbin sekteye uğradığı mı?

  Her taşına dizlerimizin kanı bulaşan sokaklar mıdır bize ait olan yoksa şehit kanıyla sulanan topraklar mı? 

  Her nerede bir can ağlıyorsa yüreğim oralı olur diyen şair mesela; nerelidir acaba?

  Ana vatanında yapayalnız kalmış bir goncagül bittiği toprağa mı aittir? Ya da hiç bilmediği sofralarda ana-baba ayrı can kardeşini bulan gurbetçi mi gurbet elleri vatan diye bağrına basar?    Ayrıca niçin takılır ki insan nereli olduğuna? Bir kara toprak değil midir herkesin aslı? Ne farkeder ki toprağın rengi? Bozkırda yananla Trakya’da pişen Ege'de mutlu oluyorsa ne önemi vardır ki nüfusta yazan mahallenin?


 Ben Bosna'lıyım mesela; hani nerede ailem atam? Nerede sokaklarında top oynayıp ip atladığım Saraybosna? Sıra arkadaşım Kerkük'lü. Irak’la hiç bir bağı olmayan insanların attığı bombalarla kaybetmiş ailesini. Ne ev kalmış geriye, ne aile.. Nereli şimdi o? Nereyi anıp özlemeli memleketim diye?

  Bir Rum ve bir Türk ya da bir Çerkez yanyana yaşarken huzur içinde yüzyıllardır, kim diyebilir ki onlara, siz yabancısınız diye? Fethe katılan Osman Ağa'nın torunu mudur buranın asıl sahibi yoksa bir kaç nesildir burada yaşayan Urfa'lı Hacı Yusuf mu? Hangisidir ev sahibi? Kimdir bu toprakların asıl sahipleri? Gaziler mi, şehitlerin geride bıraktıkları mı yoksa evinden yurdundan sürülüp bilmediği bir memlekette bilmediği bir dili konuşmak ve yaşamak zorunda olanlar mı?

  Şimdi söyle bakalım; senin memleket nere hemşerim?


Şîrove

0
chat_bubble_outline'+t('prof.noComments')+'
person
info yan
Bar dibe...

Nivîsên Pêşniyarkirî

Bar dibe...

Düşünce çöplüğüm

H
Heftreng
schedule5 xul
5242882786207355963
Düşünce çöplüğüm
https://bende-varim.blogspot.com/2021/07/dusunce-coplugum.html
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjADH469HJE0evnhx7L1HUe7a6BPh5tYrB4tgvqtonaXA0Ovglg4kQv4SiAeiXN2wfMZecQpgedu6QoHy7mElDAumyGJCD_hG02tWCf1Pt4bVQvQAmuqEDpoLsxKBGXTXOE6tNChn5pNbiG/s0/unnamed.png
Moon


 Oturmuşum

Masamda silgi artıkları 

önümde defterim elimde kalemim.Yazıp çiziyorum işte 

Amaç ne mi? İnan bilmiyorum 

tek ihtiyacım nefes almak, nefes aldığımı anlamak. 

YALAN!

Kaçıyorum ders çalışmaktan. Ağır bunalımdayım sanki dostum

Duyuyor musun sesiz çığlıklarımı?

Anlatamam  nasıl acı verdiğini. Boğazım kanatıyor susmak.

Yalnızlığı haykırmak geliyor içimden;

ama kime? 

Sahi nasıl haykırıyorduk? (cevap verin lütfen şuna)

İçim duman altında. 

Yakıp vermişler sigarayı yüreğime.

Yazık nereden bilecek içine çekmeyi? 

Kendisiyle söndürüyor her seferinde.

Sonra sar baştan yaksın sigarayı yoldan geçen herhangi biri. 

Kulağımda bir şarkı "seni kendime sakladım"

Şarkılar da bi anlamsız geliyor bu aralar ama işte ruhu aç olunca insanın. Hele de bir kendisi yoksa başında. Böyle doyuruyor kendini yazık. 

Neredeyim ben kaybettim kendimi? 

Yüreğim bağımlı ruhum aç. Soruyorum neredeyim ben?

Biri bulsun beni. 



*Hivi 

Reklamlar 

Şîrove

0
chat_bubble_outline'+t('prof.noComments')+'
person
info yan
Bar dibe...

Nivîsên Pêşniyarkirî

Bar dibe...

Günler


Günler geçsin ya da haftalar, aylar 
 Yalnızca bitsin şu kara günler

Doğan güneş aydınlığı versin yüreğime
Batan ay alsın tüm karanlığı hapsetsin boşluğuna

Bir çiçek açsın mis kokulu
Birde yağmur yağsın can suyu

Gökyüzüne çizilmiş bir gökkuşağı
Hayallerin tozpembe kaydırağı

Sonunda bir küp mutluluk
İçimde ulaşamayacağım huzursuzluk

Ah gece ,ah gökyüzü 
Mavinde ayrı bir hasret
Siyahında ayrı bir keder

Ah şu geçip giden günler 
Hoscakalın yüreğinde daima umut besleyenler.

                                                           🖋 K.E.

Memleket Nere Hemşerim

  







 İnsan nerelidir sence? Neresidir vatanım diyip hayalinde büyüttüğü topraklar






Doğduğu yer mi? Yoksa doyduğu yer mi? Nüfus cüzdanında kütük diye yazan köy mü? Sahi gitmese de görmese de sırf dededen kalma bir yer var diye o köy bizim köy müdür? İnsan kültürünü, huyunu, suyunu kaybettiği bir yere ait olsa ne olur ki zaten?    Anasının atasının olduğu yer mi yoksa ölüp kabre girdiği yer mi? 

  Nefes aldığı yer midir vatan yoksa nefesin kesildiği yer mi? Kalbin sevgiyle dolduğu yer mi yoksa kalbin sekteye uğradığı mı?

  Her taşına dizlerimizin kanı bulaşan sokaklar mıdır bize ait olan yoksa şehit kanıyla sulanan topraklar mı? 

  Her nerede bir can ağlıyorsa yüreğim oralı olur diyen şair mesela; nerelidir acaba?

  Ana vatanında yapayalnız kalmış bir goncagül bittiği toprağa mı aittir? Ya da hiç bilmediği sofralarda ana-baba ayrı can kardeşini bulan gurbetçi mi gurbet elleri vatan diye bağrına basar?    Ayrıca niçin takılır ki insan nereli olduğuna? Bir kara toprak değil midir herkesin aslı? Ne farkeder ki toprağın rengi? Bozkırda yananla Trakya’da pişen Ege'de mutlu oluyorsa ne önemi vardır ki nüfusta yazan mahallenin?


 Ben Bosna'lıyım mesela; hani nerede ailem atam? Nerede sokaklarında top oynayıp ip atladığım Saraybosna? Sıra arkadaşım Kerkük'lü. Irak’la hiç bir bağı olmayan insanların attığı bombalarla kaybetmiş ailesini. Ne ev kalmış geriye, ne aile.. Nereli şimdi o? Nereyi anıp özlemeli memleketim diye?

  Bir Rum ve bir Türk ya da bir Çerkez yanyana yaşarken huzur içinde yüzyıllardır, kim diyebilir ki onlara, siz yabancısınız diye? Fethe katılan Osman Ağa'nın torunu mudur buranın asıl sahibi yoksa bir kaç nesildir burada yaşayan Urfa'lı Hacı Yusuf mu? Hangisidir ev sahibi? Kimdir bu toprakların asıl sahipleri? Gaziler mi, şehitlerin geride bıraktıkları mı yoksa evinden yurdundan sürülüp bilmediği bir memlekette bilmediği bir dili konuşmak ve yaşamak zorunda olanlar mı?

  Şimdi söyle bakalım; senin memleket nere hemşerim?


Düşünce çöplüğüm



 Oturmuşum

Masamda silgi artıkları 

önümde defterim elimde kalemim.Yazıp çiziyorum işte 

Amaç ne mi? İnan bilmiyorum 

tek ihtiyacım nefes almak, nefes aldığımı anlamak. 

YALAN!

Kaçıyorum ders çalışmaktan. Ağır bunalımdayım sanki dostum

Duyuyor musun sesiz çığlıklarımı?

Anlatamam  nasıl acı verdiğini. Boğazım kanatıyor susmak.

Yalnızlığı haykırmak geliyor içimden;

ama kime? 

Sahi nasıl haykırıyorduk? (cevap verin lütfen şuna)

İçim duman altında. 

Yakıp vermişler sigarayı yüreğime.

Yazık nereden bilecek içine çekmeyi? 

Kendisiyle söndürüyor her seferinde.

Sonra sar baştan yaksın sigarayı yoldan geçen herhangi biri. 

Kulağımda bir şarkı "seni kendime sakladım"

Şarkılar da bi anlamsız geliyor bu aralar ama işte ruhu aç olunca insanın. Hele de bir kendisi yoksa başında. Böyle doyuruyor kendini yazık. 

Neredeyim ben kaybettim kendimi? 

Yüreğim bağımlı ruhum aç. Soruyorum neredeyim ben?

Biri bulsun beni. 



*Hivi 

Reklamlar 

© Heft Reng Site • Ana Sayfa • Powered by Blogger