Heft Reng Site

  • Ana Sayfa
Paranın Satın Alamayacağı Şeyler Vardır.
Acı hayata dair Sizden Gelenler Tüm Yazılar

Paranın Satın Alamayacağı Şeyler Vardır.

H
Heft Reng
Devamini oku →
Sizden Gelenler Tüm Yazılar

Sizden Gelenler 1

H
Heft Reng
Devamini oku →
← Daha eski

Heft Reng Site

Hayata Dair

Etiketler

Acı aile Anılar aşk Aşka Dair deneme Duygular düşünce Düz yazı edebiyat Hakikat hayata dair Hikaye İhtimal inanç insan İnsana Dair Kısa Yazılar Kitap incelenmesi Korku Özgürlük Sevgi Sizden Gelenler Suzan Suzi Şairden Şiirler şiir Tourette Sendromu Tüm Yazılar Umuda Dair Umut ve acının mücadelesi yaşam

Arsiv

Paranın Satın Alamayacağı Şeyler Vardır.

H
Heftreng
schedule5 xul
3042494614926731581
Paranın Satın Alamayacağı Şeyler Vardır.
https://bende-varim.blogspot.com/2022/01/parann-satn-alamayacag-seyler-vardr.html
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEjYqj1qC972b0imRfLtbs_gCvMtbdLc8yG4ciRt9BJLyR6b1XIvbvNMb9E1rHdUTOiKxxO3YE5h1SBMFiSyjI_rn-XB8CJOIcTZukosaGEXXtANNdvudxCI8L9gKvD3HEvbLijwLk1CHZM6Ev2JYg3FSWg6e1YaYjR1lqYkGrAe8qSXcFja2KCIpCBk=s320
Heft Reng

Yazar: Elif İşlek

 Altı yıldır sağlık sektöründeyim. Yüzlerce hasta tanıdım. Bir çok hayat hikayesine, birçok mucizeye şahit oldum. Kimi zaman hastalarla üzülüp, kendi köşeme çekilip hıçkırarak ağladım. Kimi zamanlarda da hastaların mutluluğuna ortak oldum. 

Çok zengin insanlar tanıdım, yüzü tanıdık, namı bilinen... Hastane koridorlarında sevdikleriyle savaş verirdiler ellerinden hicbisey gelmezdi o an anlardım zengin olması hiçbir şey ifade etmez, parası bile kurtaramazdiı. Bir servet dökerler ama sağlığına kavuşturamazlardı sevdiklerini. 

Yine bir hastamiz vardı hasta değildi. Ama her gün hastaneye gelirdi. Bir insan hasta olmadığı halde her gün hastaneye gelir mi? 

Gelirdi, çok zengindi. Evleri, yatları, arsaları, son model arabası vardı ama kimsesi yoktu yanlızdı. Evet yapayalnızdı ve sadece birazcık ilgi görmek için her gün gelirdi. Şikayetleri hiç bitmezdi. 

Parası olmadığı için tedavi olamayan hastalarda vardı. Sırf maddi açıdan bakamayacaği için gebeliğini sonlandırmak isteyen çaresiz anne, bir tarafta çocuk sahibi olmak için tüp bebek merkezine bütün birikimini veren aileler vardı.  

Biri varlık içinde annelik duygusunu tatmak isterken diğer tarafta bir anne çocuğuna iyi bir gelecek sunamayacağindan, çocuğundan vazgeçmeyi göze alıyordu. 

Hayat birilerini bir şekilde imtihan ediyordu. 

Ama en büyük imtihan da sanırım insanın sevdiklerini acil kapısında beklemesiydi. 

Çaresizce...

Demem o ki sevdiklerinizin yaşarken kıymetini bilin. Önce sağlık isteyin çünkü herşey para değil. Sonra sevdiklerinizin kiymetini bilin. Bir gün sağlığınız da sevdikleriniz de sizi terk edecek. Hayatta paradan, maldan, mülk den daha değerli şeyler var . 
Mesela yardımlaşmak gibi. Mesela birinin eksiğini tamamlamak gibi. Hiçbir şey yapamıyorsan yanında olduğunu hissettirmek gibi. Ve inanın sevmek, sevilmek, kıymet bilmek, değer vermek, bir insanı mutlu etmek, onun mutluluğuyla mutlu olmak bunlar hep bedava.


Okuduğunuz için teşekkür ederim. Takip Et

Şîrove

0
chat_bubble_outline'+t('prof.noComments')+'
person
info yan
Bar dibe...

Nivîsên Pêşniyarkirî

Bar dibe...

Sizden Gelenler 1

H
Heftreng
schedule5 xul
5979853685791028957
Sizden Gelenler 1
https://bende-varim.blogspot.com/2021/05/sizden-gelenler-1.html
Heft Reng
Bilirim siyahı gökkuşağında görmek istersin
Gökyüzüne kaldırınca gözlerini
   Yüzünün bir yanına güneş vurur
             Ve
             Ayva tüylerin meydan okur gölgelere
             Bilirim sevdalısın güneşi doğuran topraklara 
           ( -dilgeş-)
___________________________________

Derinliğini bilmediğin bir suya balıklama atlamak gibiydi sana gelmek... öylesine sana koşup sana çarpmak... seni sevmek atladiğin suda yüzmeyi bilmemek gibi bir şeydi... kafa üstü çarpıp boğulmamak için çırpınmaktı belki de... seni senle yaşamak kadar güzel bir şey yok ... siyah tarafımın kurtarıcısı seni seviyorum ❤
(Sema)

___________________________________

Hangi rüzgar attı seni buralara, 
Hangi sokağın bilinmez yolusun sen,
Hangi kokunun kaynağı,
Hangi çocuğun mutluluğusun. 
Hangi sevginin tarifi ,
Hangi kelebeğin umut çırpan kanadısın...
(Bahar BOZDEMİR )📝🕊️

___________________________________

Bazen,dünyaya sığmam,kaçacak delik ararken;bazen de sığacak yer bulamam kendimi dışlanmış hissederken.(Melisa)

___________________________________

Kalbi aklına düşman insanlarız biz bu yüzden olmayanin hayalini kurarız hep
(Kader Şahinalp)

___________________________________

Soğuk bir sabah ile uyanıyorum günün ilk saatlerine 
Leylekler, kuşlar yok artık
Kış kapıda, sen yoksun 
Soğuk bir günde sıcak bir eve olan hasret gibisin
Bıronun, dengbejliğe  olan sevdası geliyor aklıma
Peşinden sürgünlere gittiği
Bekliyoruz ikimizde. 
Dışarıda kar, içimde yokluk
Açılıyor kapı... 
Beklentiler, beklentiler, beklentiler 
İdam sehpasında bir mucize bekler gibi 
Özgürlüğe koşan bir ulus gibi
Ninova kalesini aşmayı bekleyen düşman misali
Ağaçlar yaprak dökmüyor 
Şelaler gümbür gümbür akmıyor eskisi gibi 
Hava soğuk, kar yağmıyor  yalnızlığımdan 
Büyük bir şehirde küçük bir varlığım
Eksik, tamamlanmayı bekleyen
(Serhenk kızıltaş)

___________________________________


Hani söylesen bişey değişmeyecek, söylemesen için içini yiyor. Ona yakınlaşmak istiyor bir yanın ama diğer yanın onun sana yaptıklarını unutmuyor. Sadece onunla konuşmak amacın ama nasıl tepki verir kestiremiyorsun. Belki o da seni seviyor ama bilemiyorsunki, belki hani hiç olmazya yinede bir ihtimal diye. Sonra herşeyi boşverip vazgeçmiyorsun. Bu seferde ya başkasını severse düşüncesi kaplıyor beynini.

___________________________________




Şîrove

0
chat_bubble_outline'+t('prof.noComments')+'
person
info yan
Bar dibe...

Nivîsên Pêşniyarkirî

Bar dibe...

Paranın Satın Alamayacağı Şeyler Vardır.


Yazar: Elif İşlek

 Altı yıldır sağlık sektöründeyim. Yüzlerce hasta tanıdım. Bir çok hayat hikayesine, birçok mucizeye şahit oldum. Kimi zaman hastalarla üzülüp, kendi köşeme çekilip hıçkırarak ağladım. Kimi zamanlarda da hastaların mutluluğuna ortak oldum. 

Çok zengin insanlar tanıdım, yüzü tanıdık, namı bilinen... Hastane koridorlarında sevdikleriyle savaş verirdiler ellerinden hicbisey gelmezdi o an anlardım zengin olması hiçbir şey ifade etmez, parası bile kurtaramazdiı. Bir servet dökerler ama sağlığına kavuşturamazlardı sevdiklerini. 

Yine bir hastamiz vardı hasta değildi. Ama her gün hastaneye gelirdi. Bir insan hasta olmadığı halde her gün hastaneye gelir mi? 

Gelirdi, çok zengindi. Evleri, yatları, arsaları, son model arabası vardı ama kimsesi yoktu yanlızdı. Evet yapayalnızdı ve sadece birazcık ilgi görmek için her gün gelirdi. Şikayetleri hiç bitmezdi. 

Parası olmadığı için tedavi olamayan hastalarda vardı. Sırf maddi açıdan bakamayacaği için gebeliğini sonlandırmak isteyen çaresiz anne, bir tarafta çocuk sahibi olmak için tüp bebek merkezine bütün birikimini veren aileler vardı.  

Biri varlık içinde annelik duygusunu tatmak isterken diğer tarafta bir anne çocuğuna iyi bir gelecek sunamayacağindan, çocuğundan vazgeçmeyi göze alıyordu. 

Hayat birilerini bir şekilde imtihan ediyordu. 

Ama en büyük imtihan da sanırım insanın sevdiklerini acil kapısında beklemesiydi. 

Çaresizce...

Demem o ki sevdiklerinizin yaşarken kıymetini bilin. Önce sağlık isteyin çünkü herşey para değil. Sonra sevdiklerinizin kiymetini bilin. Bir gün sağlığınız da sevdikleriniz de sizi terk edecek. Hayatta paradan, maldan, mülk den daha değerli şeyler var . 
Mesela yardımlaşmak gibi. Mesela birinin eksiğini tamamlamak gibi. Hiçbir şey yapamıyorsan yanında olduğunu hissettirmek gibi. Ve inanın sevmek, sevilmek, kıymet bilmek, değer vermek, bir insanı mutlu etmek, onun mutluluğuyla mutlu olmak bunlar hep bedava.


Okuduğunuz için teşekkür ederim. Takip Et

Sizden Gelenler 1

Bilirim siyahı gökkuşağında görmek istersin
Gökyüzüne kaldırınca gözlerini
   Yüzünün bir yanına güneş vurur
             Ve
             Ayva tüylerin meydan okur gölgelere
             Bilirim sevdalısın güneşi doğuran topraklara 
           ( -dilgeş-)
___________________________________

Derinliğini bilmediğin bir suya balıklama atlamak gibiydi sana gelmek... öylesine sana koşup sana çarpmak... seni sevmek atladiğin suda yüzmeyi bilmemek gibi bir şeydi... kafa üstü çarpıp boğulmamak için çırpınmaktı belki de... seni senle yaşamak kadar güzel bir şey yok ... siyah tarafımın kurtarıcısı seni seviyorum ❤
(Sema)

___________________________________

Hangi rüzgar attı seni buralara, 
Hangi sokağın bilinmez yolusun sen,
Hangi kokunun kaynağı,
Hangi çocuğun mutluluğusun. 
Hangi sevginin tarifi ,
Hangi kelebeğin umut çırpan kanadısın...
(Bahar BOZDEMİR )📝🕊️

___________________________________

Bazen,dünyaya sığmam,kaçacak delik ararken;bazen de sığacak yer bulamam kendimi dışlanmış hissederken.(Melisa)

___________________________________

Kalbi aklına düşman insanlarız biz bu yüzden olmayanin hayalini kurarız hep
(Kader Şahinalp)

___________________________________

Soğuk bir sabah ile uyanıyorum günün ilk saatlerine 
Leylekler, kuşlar yok artık
Kış kapıda, sen yoksun 
Soğuk bir günde sıcak bir eve olan hasret gibisin
Bıronun, dengbejliğe  olan sevdası geliyor aklıma
Peşinden sürgünlere gittiği
Bekliyoruz ikimizde. 
Dışarıda kar, içimde yokluk
Açılıyor kapı... 
Beklentiler, beklentiler, beklentiler 
İdam sehpasında bir mucize bekler gibi 
Özgürlüğe koşan bir ulus gibi
Ninova kalesini aşmayı bekleyen düşman misali
Ağaçlar yaprak dökmüyor 
Şelaler gümbür gümbür akmıyor eskisi gibi 
Hava soğuk, kar yağmıyor  yalnızlığımdan 
Büyük bir şehirde küçük bir varlığım
Eksik, tamamlanmayı bekleyen
(Serhenk kızıltaş)

___________________________________


Hani söylesen bişey değişmeyecek, söylemesen için içini yiyor. Ona yakınlaşmak istiyor bir yanın ama diğer yanın onun sana yaptıklarını unutmuyor. Sadece onunla konuşmak amacın ama nasıl tepki verir kestiremiyorsun. Belki o da seni seviyor ama bilemiyorsunki, belki hani hiç olmazya yinede bir ihtimal diye. Sonra herşeyi boşverip vazgeçmiyorsun. Bu seferde ya başkasını severse düşüncesi kaplıyor beynini.

___________________________________




© Heft Reng Site • Ana Sayfa • Powered by Blogger