Altı yıldır sağlık sektöründeyim. Yüzlerce hasta tanıdım. Bir çok hayat hikayesine, birçok mucizeye şahit oldum. Kimi zaman hastalarla üzülüp, kendi köşeme çekilip hıçkırarak ağladım. Kimi zamanlarda da hastaların mutluluğuna ortak oldum.
Çok zengin insanlar tanıdım, yüzü tanıdık, namı bilinen... Hastane koridorlarında sevdikleriyle savaş verirdiler ellerinden hicbisey gelmezdi o an anlardım zengin olması hiçbir şey ifade etmez, parası bile kurtaramazdiı. Bir servet dökerler ama sağlığına kavuşturamazlardı sevdiklerini.
Yine bir hastamiz vardı hasta değildi. Ama her gün hastaneye gelirdi. Bir insan hasta olmadığı halde her gün hastaneye gelir mi?
Gelirdi, çok zengindi. Evleri, yatları, arsaları, son model arabası vardı ama kimsesi yoktu yanlızdı. Evet yapayalnızdı ve sadece birazcık ilgi görmek için her gün gelirdi. Şikayetleri hiç bitmezdi.
Parası olmadığı için tedavi olamayan hastalarda vardı. Sırf maddi açıdan bakamayacaği için gebeliğini sonlandırmak isteyen çaresiz anne, bir tarafta çocuk sahibi olmak için tüp bebek merkezine bütün birikimini veren aileler vardı.
Biri varlık içinde annelik duygusunu tatmak isterken diğer tarafta bir anne çocuğuna iyi bir gelecek sunamayacağindan, çocuğundan vazgeçmeyi göze alıyordu.
Hayat birilerini bir şekilde imtihan ediyordu.
Ama en büyük imtihan da sanırım insanın sevdiklerini acil kapısında beklemesiydi.
Çaresizce...
Demem o ki sevdiklerinizin yaşarken kıymetini bilin. Önce sağlık isteyin çünkü herşey para değil. Sonra sevdiklerinizin kiymetini bilin. Bir gün sağlığınız da sevdikleriniz de sizi terk edecek. Hayatta paradan, maldan, mülk den daha değerli şeyler var .
Mesela yardımlaşmak gibi. Mesela birinin eksiğini tamamlamak gibi. Hiçbir şey yapamıyorsan yanında olduğunu hissettirmek gibi. Ve inanın sevmek, sevilmek, kıymet bilmek, değer vermek, bir insanı mutlu etmek, onun mutluluğuyla mutlu olmak bunlar hep bedava.
Derinliğini bilmediğin bir suya balıklama atlamak gibiydi sana gelmek... öylesine sana koşup sana çarpmak... seni sevmek atladiğin suda yüzmeyi bilmemek gibi bir şeydi... kafa üstü çarpıp boğulmamak için çırpınmaktı belki de... seni senle yaşamak kadar güzel bir şey yok ... siyah tarafımın kurtarıcısı seni seviyorum ❤
(Sema)
___________________________________
Hangi rüzgar attı seni buralara,
Hangi sokağın bilinmez yolusun sen,
Hangi kokunun kaynağı,
Hangi çocuğun mutluluğusun.
Hangi sevginin tarifi ,
Hangi kelebeğin umut çırpan kanadısın...
(Bahar BOZDEMİR )📝🕊️
___________________________________
Bazen,dünyaya sığmam,kaçacak delik ararken;bazen de sığacak yer bulamam kendimi dışlanmış hissederken.(Melisa)
___________________________________
Kalbi aklına düşman insanlarız biz bu yüzden olmayanin hayalini kurarız hep
(Kader Şahinalp)
___________________________________
Soğuk bir sabah ile uyanıyorum günün ilk saatlerine
Leylekler, kuşlar yok artık
Kış kapıda, sen yoksun
Soğuk bir günde sıcak bir eve olan hasret gibisin
Bıronun, dengbejliğe olan sevdası geliyor aklıma
Peşinden sürgünlere gittiği
Bekliyoruz ikimizde.
Dışarıda kar, içimde yokluk
Açılıyor kapı...
Beklentiler, beklentiler, beklentiler
İdam sehpasında bir mucize bekler gibi
Özgürlüğe koşan bir ulus gibi
Ninova kalesini aşmayı bekleyen düşman misali
Ağaçlar yaprak dökmüyor
Şelaler gümbür gümbür akmıyor eskisi gibi
Hava soğuk, kar yağmıyor yalnızlığımdan
Büyük bir şehirde küçük bir varlığım
Eksik, tamamlanmayı bekleyen
(Serhenk kızıltaş)
___________________________________
Hani söylesen bişey değişmeyecek, söylemesen için içini yiyor. Ona yakınlaşmak istiyor bir yanın ama diğer yanın onun sana yaptıklarını unutmuyor. Sadece onunla konuşmak amacın ama nasıl tepki verir kestiremiyorsun. Belki o da seni seviyor ama bilemiyorsunki, belki hani hiç olmazya yinede bir ihtimal diye. Sonra herşeyi boşverip vazgeçmiyorsun. Bu seferde ya başkasını severse düşüncesi kaplıyor beynini.
___________________________________
Şîrove
0
chat_bubble_outline'+t('prof.noComments')+'
person
info
yan
Bar dibe...
Nivîsên Pêşniyarkirî
Bar dibe...
Paranın Satın Alamayacağı Şeyler Vardır.
Yazar: Elif İşlek
Altı yıldır sağlık sektöründeyim. Yüzlerce hasta tanıdım. Bir çok hayat hikayesine, birçok mucizeye şahit oldum. Kimi zaman hastalarla üzülüp, kendi köşeme çekilip hıçkırarak ağladım. Kimi zamanlarda da hastaların mutluluğuna ortak oldum.
Çok zengin insanlar tanıdım, yüzü tanıdık, namı bilinen... Hastane koridorlarında sevdikleriyle savaş verirdiler ellerinden hicbisey gelmezdi o an anlardım zengin olması hiçbir şey ifade etmez, parası bile kurtaramazdiı. Bir servet dökerler ama sağlığına kavuşturamazlardı sevdiklerini.
Yine bir hastamiz vardı hasta değildi. Ama her gün hastaneye gelirdi. Bir insan hasta olmadığı halde her gün hastaneye gelir mi?
Gelirdi, çok zengindi. Evleri, yatları, arsaları, son model arabası vardı ama kimsesi yoktu yanlızdı. Evet yapayalnızdı ve sadece birazcık ilgi görmek için her gün gelirdi. Şikayetleri hiç bitmezdi.
Parası olmadığı için tedavi olamayan hastalarda vardı. Sırf maddi açıdan bakamayacaği için gebeliğini sonlandırmak isteyen çaresiz anne, bir tarafta çocuk sahibi olmak için tüp bebek merkezine bütün birikimini veren aileler vardı.
Biri varlık içinde annelik duygusunu tatmak isterken diğer tarafta bir anne çocuğuna iyi bir gelecek sunamayacağindan, çocuğundan vazgeçmeyi göze alıyordu.
Hayat birilerini bir şekilde imtihan ediyordu.
Ama en büyük imtihan da sanırım insanın sevdiklerini acil kapısında beklemesiydi.
Çaresizce...
Demem o ki sevdiklerinizin yaşarken kıymetini bilin. Önce sağlık isteyin çünkü herşey para değil. Sonra sevdiklerinizin kiymetini bilin. Bir gün sağlığınız da sevdikleriniz de sizi terk edecek. Hayatta paradan, maldan, mülk den daha değerli şeyler var .
Mesela yardımlaşmak gibi. Mesela birinin eksiğini tamamlamak gibi. Hiçbir şey yapamıyorsan yanında olduğunu hissettirmek gibi. Ve inanın sevmek, sevilmek, kıymet bilmek, değer vermek, bir insanı mutlu etmek, onun mutluluğuyla mutlu olmak bunlar hep bedava.
Derinliğini bilmediğin bir suya balıklama atlamak gibiydi sana gelmek... öylesine sana koşup sana çarpmak... seni sevmek atladiğin suda yüzmeyi bilmemek gibi bir şeydi... kafa üstü çarpıp boğulmamak için çırpınmaktı belki de... seni senle yaşamak kadar güzel bir şey yok ... siyah tarafımın kurtarıcısı seni seviyorum ❤
(Sema)
___________________________________
Hangi rüzgar attı seni buralara,
Hangi sokağın bilinmez yolusun sen,
Hangi kokunun kaynağı,
Hangi çocuğun mutluluğusun.
Hangi sevginin tarifi ,
Hangi kelebeğin umut çırpan kanadısın...
(Bahar BOZDEMİR )📝🕊️
___________________________________
Bazen,dünyaya sığmam,kaçacak delik ararken;bazen de sığacak yer bulamam kendimi dışlanmış hissederken.(Melisa)
___________________________________
Kalbi aklına düşman insanlarız biz bu yüzden olmayanin hayalini kurarız hep
(Kader Şahinalp)
___________________________________
Soğuk bir sabah ile uyanıyorum günün ilk saatlerine
Leylekler, kuşlar yok artık
Kış kapıda, sen yoksun
Soğuk bir günde sıcak bir eve olan hasret gibisin
Bıronun, dengbejliğe olan sevdası geliyor aklıma
Peşinden sürgünlere gittiği
Bekliyoruz ikimizde.
Dışarıda kar, içimde yokluk
Açılıyor kapı...
Beklentiler, beklentiler, beklentiler
İdam sehpasında bir mucize bekler gibi
Özgürlüğe koşan bir ulus gibi
Ninova kalesini aşmayı bekleyen düşman misali
Ağaçlar yaprak dökmüyor
Şelaler gümbür gümbür akmıyor eskisi gibi
Hava soğuk, kar yağmıyor yalnızlığımdan
Büyük bir şehirde küçük bir varlığım
Eksik, tamamlanmayı bekleyen
(Serhenk kızıltaş)
___________________________________
Hani söylesen bişey değişmeyecek, söylemesen için içini yiyor. Ona yakınlaşmak istiyor bir yanın ama diğer yanın onun sana yaptıklarını unutmuyor. Sadece onunla konuşmak amacın ama nasıl tepki verir kestiremiyorsun. Belki o da seni seviyor ama bilemiyorsunki, belki hani hiç olmazya yinede bir ihtimal diye. Sonra herşeyi boşverip vazgeçmiyorsun. Bu seferde ya başkasını severse düşüncesi kaplıyor beynini.